2008년 4월 11일

LG releases new 4 doors washing machine in US market

LG전자가 11~13일 미국 시카고 매코믹 플레이스 컨벤션센터에서 열리는 '키친 앤드 배스쇼(Kitchen & Bath Industry Show)'에서 다수의 전략 제품을 선보이며 미국 가전시장 공략에 나섰다.이번에 내놓은 드럼세탁기는 가로 16.9인치(43㎝가량)로 업계 최대 크기의 스퀘어 도어를 적용했고, 용량도 4.5큐빅피트(최소 16㎏ 이상)로 업계 최대라는 게 LG전자 측 설명이다. LG전자는 '알러지 케어' 드럼세탁기 등 차별화된 디자인과 기능을 갖춘 신제품을 앞세워 미국 세탁기 시장에서 40%가량을 차지하는 드럼세탁기 시장 1위를 수성하겠다고 밝혔다. LG전자는 이와 함께 3도어 냉장고의 편의성을 크게 개선한 4도어 냉장고를 처음 공개했다. LG전자 관계자는 "하부 냉동실을 두 개의 서랍으로 분리해 기존 제품보다 음식물 보관 정리가 편리하고 음식물을 찾기 위해 신체에 미치는 힘을 최소화했다"고 말했다.또 내부에 LED 조명뿐 아니라 냉장실에서 얼음과 물을 동시에 이용할 수 있는 도어형 디스펜서를 적용하는 등 고급 성능을 갖췄다.

[박정철 기자][ⓒ 매일경제 & mk.co.kr, 무단전재 및 재배포 금지]

http://news.naver.com/main/read.nhn?mode=LSOD&mid=sec&sid1=101&oid=009&aid=0001961288


LG electronics show customers a lot of good merchandise in Kitchen & Bathe Industry Show which is held in Chicago convention center. The drum washing machine that is shown by LG electronics has 4 doors. It is different to preexistent washing machines. This technique helps customers to do using washing machine. And LG electronics includes allergy care system and LED light in it. LG targets US washing machine market by using their strong point. They use new technology and unique system to attract American customers. I think they found niche in US market. It will good for both LG and customer because of convenience. I learned that to marketing, identifying and evaluating opportunities is important (Segmentation, targeting, positioning). In this point of view, marketing strategy of LG is effective.

20600197 Kim, tae hee

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